måndag 20 juli 2009

Frihetsgudinnan & Metropolitan Museum of Arts

Ja i Söndags blev det en lång dag tilll i New York, men en riktigt rolig en också! Det var riktigt kul att få se frihetsgudinnan och sen även gå till Museet. MetMuseet var så otroligt stort så när jag gick omkring där så hade jag verkligen ingen aning om vart jag var, utan jag bara gick på . Man skulle egentligen behöva en hel dag eller två för att gå på det museet för att hinna se allt men 3 timmar räckte bra nog för mig :P Här kommer i allafall bilder!:) Frihetsgudinnan, så sjukt stor

Älskar mina jeans shorts, och i denna värmen så passar dom perfekt!



Manhattan


Jag på båten med frihetsgudinnan i bakgrunden



Bakom bygganderna ligger nu ground zero, skulle vara häfrigt att gå och kolla på!



Här skulle Titanic ha kommit i land om det inte vore för isberget!


Brandbåtar, den närmast andvändes på den 11 september för att pumpa vatten






På museet var jag bland annat på en egyptisk del med massor av mumier





Inne på museet




Buddah

sen kunde man gå upp på taket på museet och kolla på en slags "ute trädgård" med det här stål trädet!


Det var riktigt häftigt med New York i bakgrunden :)







Framför museet!:)



Påväg tillbaka till tunnelbanan från museet, rikitigt fina gator var det där :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade