lördag 25 juli 2009

Soho

Idag åkte jag in till New York igen, den här gången mötte jag upp en kompis från jobbet, Sara på grand central och gick runt med henne hela dagen. Det blev tunnelbana till Soho och sen gick vi på smågator och längs med Broadway och kollade i affärer! Senare på eftermiddagen mötte vi hennes kompis och gick runt lite på Union square och sen gick vi tillbaka mot grand central där vi gick in på ett gigantiskt bibliotek där nån bröllops scen ur sex and the city filmen tydligen spelats in. Sen tog jag tåget hem och nu sitter jag här heelt sluut i fötter och ben, får se vad som händer i morgon.. om jag kanske åker in igen eller om jag stannar hemma, det visar sig :)

plattformen mot new york!
satte mig i Bryant park medans jag väntade på att Sara skulle komma in till stan :)

Sara på en marknad på en liten gaat vi gick in på i Soho!


Sara och jag :)
Vi köpte oss lunch på marknaden och satte oss i en liten park och åt :)





Sara och hennes kompis i Union square park :)



Jag trodde att det var en affisch dom satte upp, men dom håller på att måla hela den där bilden :O


Ja, där ser man hur dom står och målar.. det måste vara ett evighetsjobb



När vi var påväg tillbaka mot grand central så såg jag på andra sidan gatan det här svenska cafét, "FIKA", inne som man ser lite grann var den en bild på sthlm och så var det svenskt fika och leksands knäckebröd :P Det får nog ta och bli en fika där nån dag :)





Biblioteket

Inne på biblioteket :)


Här är tydligen trappan som nått bråk sker i sex and the city filmen, har inte sett den så jag lär väl ta och göra det!





Sen satte vi oss i Bryant park och vilade fötterna innan vi gick vidare till en Forever 21 affär, blev en kjol men inget mer.. det är nästan för mycket kläder och saker där, haha :P
Det vart en väldigt rolig dag!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade