lördag 8 augusti 2009

Lake compound, Sushi och Chinatown :D

Nu har jag inte skrivit nåt på ett tag, men har haft så mycket på gång så har inte riktigt hunnit! Men i Fredags så var vi i alla fall iväg med barnen till Lake Compound, en park med massor utav karuseller och som också har en del som är en vattenpark. Det gick väldigt bra och jag fick pka med på ett par av karusellerna med dom när det behövdes :P Sen var jag som en klätterställning för dom när vi badade i sjön.. haha Det var bara 6 barn med, alla andra var borta och sjuka men det var otroligt skönt för det kryllade av folk där och det var svårt nog att hålla koll på dom 6 vi hade!
På kvällen när vi kommit hem så var jag iväg och åt sushi med Jeremy, Sushi Mike´s hette stället och ska tydligen vara ett av New Yorks bästa sushiställen och det var sjukt gott också!:)

Idag började jag och min rumskpompis, Monee med att åka iväg och äta frukost på ett diner här i Dobbs Ferry, det blev pankakor med sirap för min del!:D Sen åkte vi till Hastings on Hudson och kollade på deras lilla marknad som dom hade, köpte lite majs också som jag nyss ätit! Sen drog vi in till city där vi tog tunnelbanan ner till chinatown. och där har vi vart hela dagen och gått runt och ätit väldigt god mat på en gigantisk kina restaurang som Jeremy sa var väldigt bra, och det var den!:) Vi gick på alla möjliga mindre gator i chinatown och inte bara Canal street som alla vanligtvis går på, det var riktigt kul och det kändes som att man var i ett mini kina, haha :P
Sen blev det glass på chinatowns glassfabrik och sen åkte Monee hem, fast jag stannade kvar och gick runt lite mer.. haha jag får aldrig nog!:D
När jag kom tillbaka till grandcentral gick jag och satte mig en stund i Bryant Park (för ovanlighetens skull).. Sen åkte jag hem också :)
Här kommer bilder ifrån dagen och ett par ifrån parken med barnen!

Marknaden i Hastings on Hudson, som föresten är en stad/by precis bredvid Dobbs Ferry
Monee i den lilla marknaden

På den fulla Canal street


En suddig bild ifrån chinatown
Chinatown

Inne på restaurangen :)


haha, blev bara ett kort när vi hade ätit klart! Men jag måste då säga att det är en konst att kunna äta med pinnar.. jag tappar maten hela tiden, haha :P





På den lilla gatan där glassfabriken var :)



Min favoritpark, Bryant Park!




Ett armband som jag köpte idag och så min guula klocka!


Påväg hem



Den här shoppingen blev det idag :)





Mums med majs!:D



Precis påväg ut att äta sushi med Jeremy :)


Och här är ifrån parken som vi var på med barnen! Ett stort ställe med väldigt mycket att göra och barnen hade det kanon kul!:D



Det har varit väldigt roliga dagar och nu är jag extremt trött, så nu ska jag sooova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade