söndag 2 augusti 2009

Turist-javisst!

Det blev en kort dag i New York idag, åkte in på morgonen och hoppade på en buss och satt på taket, jag åkte på downtown touren och åkte förbi massa olika saker. Men sen på slutet så började det att regna och vi fick visserligen ponchos men det blåste som tusan så dom hjälpte inte riktigt, men som tur var så var det i slutet av turen. Efter det gick jag och åt en pizza slice inne på grand central, sen hoppade jag på tåget och åkte hemåt :) Väl hemma så klarnade det upp så jag gick ut och sprang, sen blev det middag... mjölk och flingor :P haha
Här är lite bilder ifrån dagen!




The Waldorf som tydligen Robert Pattinson bor på nu när han är här i New York, men jag såg dock inte han.. haha Han hade ju åtminstonde kunnat kikat ut genom fönstret ;)

Gatan där alla svindyra affärer är som Gucci, Burberry, Luis Vuitton och alla dom... inte riktigt en gata för mig, haha :P

Empire state building där i bakgrunden som har toppen uppe i molnen
Flatiron buildning


Sjukhuset där Rachel i friends födde sitt barn, vet inte riktigt varför det var med på turen men men :P


China town som vi precis åkt igenom och så en väldigt glad passagerare ;)




Ground zero, efter 11 september




Själv ground zero var dock bara en byggplats just nu men kyrkan precis framför var nu som ett museum med enmassa minnes saker ifrån 11 september.



Under Brooklin bridge, vid allra tippen på Manhattan







Här bakom gubbens huvud så är coyote ugly baren, orginalet :)



Sen åkte vi igenom times square och där hoppade jag av, sen började turen om

Times square

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade